تنظیم اوراق قضایی(قرارداد/شکواییه/اظهارنامه/دادخواست)

خدمات حقوقی تنظیم  اوراق قضایی(انواع لوایح و قرارداد) در موسسه منشور دادگری پارس عبارتند از :

 

1.تنظیم انواع شکوائیه

شکواییهنوعی سند حقوقی است که برای آغاز اقامه دعوای کیفری از سوی شاکی تهیه شده و به دادستان ارائه می‌شود. وقتی جرمی اتفاق می‌افتد کسی که از جرم زیان دیده حق شکایت و درخواست احقاق حق خود را دارد. این شکایت از طریق متنی با عنوان شکواییه صورت می‌گیرد.
در این میان دادخواست نیز برگه ای است که توسط آن شخص ، رسیدگی به دعوا را از دادگاه مطالبه می نماید. در تنظیم دادخواست نکات بسیاری باید رعایت شود که متاسفانه تعداد زیادی از دعاوی بعلت عدم توجه به این نکات با مشکل روبرو گردیده و رد می شود.

تنظیم هر یک از این دادخواست ها توسط یک وکیل حاذق و آگاه به جوانب حقوقی قضیه می تواند از اتلاف هزینه و زمان و همچنین بی حق شناخته شدن خواهان جلوگیری کند.
انواع شکایت ها عبارتند از :

شکایت کیفری خیانت در امانت،شکایت فریب در ازدواج،شکایت کلاهبرداری،شکایت تحصیل مال نا مشروع،شکایت  ادم ربایی،شکایت ضرب و جرح،شکایت سرقت موجب تعزیر،شکایت رابطه نا مشروع،شکایت افترا و تهمت،شکایت ساختن مهر جعلی و استفاده از ان،شکایت قلم بردن در سند،شکایت محو کردن،شکایت جعل معنوی،شکایت استفاده از اسکانس جعلی،شکایت جعل و استفاده از سند مجعول،شکایت خراشیدن سند و الحاق و استفاده از سند مجعول،شکایت جعل نامه و امضا و تنظیم نامه،شکایت الحاق متن به سفید و امضا صدور گواهی خلاف واقع،شکایت دخالت غیر مجاز در اموال توقیف شده،شکایت مساحمه و احمال در مراقبت زندانی منجر به فرار،شکایت دخالت در مشاغل دولتی بدون سمت،شکایت ربا خواری،شکایت استفاده از لباس نظامی به صورت علنی،شکایت نزاع دسته جمعی،شکایت ادم ربایی و تفخیذ،شکایت عدم رعایت نظامات دولتی منجر به فوت،شکایت توهین به فعالیت شغلی،شکایت اخلال در نظم عمومی،شکایت استنکاف از استرداد طفل مشترک،شکایت مزاحمت تلفنی،شکایت افشاء سر،شکایت شهادت کذب،شکایت سقط جنین،شکایت تدلیس در ازدواج،شکایت تهدید و اخذ نوشته،شکایت ورشکستگی به تقلب،شکایت تحریق عمدی،شکایت تخریب عمومی،شکایت قطع اشجار،شکایت صید غیر قانونی،شکایت تصرف عدوانی،شکایت فرار از دین و …

از مزایای تنظیم دادخواست شکوائیه توسط وکلای موسسه منشور دادگری پارس می توان به مواردی همچون : هموار شدن مسیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب اشاره کرد.

 

2.تنظیم لایحه کیفری

شکایت از شخصی که مرتكب تخلفی شده و عمل او طبق قانون جرم تلقی مي شود و قاضی برای آن مجازات تعیین كرده شکايت کیفری نامیده می‌شود. حال لایحه کیفری (شکوائیه) به نوشتاری گفته می‌شود که از سوی طرفین دعوای کیفری ، به مقام قضایی تقدیم می شود. البته، در عرف رایج، چنانچه این نوشتار توسط وکیل نوشته باشد عنوان لایحه به آن صدق می‌کند.

  • لایحه دفاعیه تکمیل‌کننده عرض‌حال یا دادخواست است که اگر توسط وکیل متخصص نوشته شود ، دارای اعتبار بالاتری نزد مقامات قضایی می باشد.

از جمله لوایح کیفری می توان به دعاوی قتل ،  جعل ، فحاشی ، افترا ، کلاهبرداری ، سرقت خیانت در امانت ، رابطه نامشروع ، شهادت کذب و … اشاره کرد.

 

3.تنظیم انواع قرارداد

در بیان اهمیت تنظیم قرارداد در روابط کاری و تجاری اشخاص، همین بس که امروزه میلیون ها پرونده قضایی در کشور در نتیجه فقدان قرارداد بین طرفین دعوا و یا تنظیم غیر تخصصی آن است.

بدیهی است، به تعداد نوع عقود و تنوع کارهای موجود در دنیا قوانین وجود دارد.بی شک بجز متخصص آن امر هیچ شخصی این مقررات را نمیداند و انعقاد قرارداد بدون اطلاع از قوانین آنممکن است منجر به ابطال آن قرارداد یا غیر نافذ بودن یا آسیب زدن شدید به یکی از طرفین آن شود.

از طرفی برخی قراردادها از لحاظ مالی سنگین است و ممکن است تمام دارایی شخص را در برگیرد.توجه به همین چند نکته ساده کافیست تا شخصی که میخواهد قراردادی منعقد کند الزاماًبه یک وکیل متخصص قراردادها مراجعه کند و تنظیم آن را به وی بسپارد.

لذا نحوه انعقاد و تنظیم قرارداد از اهمیت فراوانی برخوردار است. بسیارند قراردادهایی که به دلیل نقص دانش حقوقی و قراردادی لازم، در نحوه تنظیم آن، به بن بست های فراوانی رسیده است و طرفین را ناگزیر از مراجعه به محاکم قضایی، داوری و … نموده است.

یک قرارداد استاندارد قراردادی است که تحت نظر یک وکیل متخصص در حوزه‌ی قراردادهاتنظیم شده است،که بتواند فرصت تخلف و سوء استفاده و نقض عهد را از طرفین آن قرارداد بگیرد.

برای انعقادیک قراداد خوب قبل از پایان مذاکره و امضاء قرارداد با وکلای متخصص دفتر وکالت ما تماس بگیرید.قراردادها بسته به نوع آنها، از پیچیدگی بسیار برخوردار هستند.

ازجمله مباحث مهم قراردادها: فسخ، ضمانت اجراها و تضامین، نحوه حل اختلاف، تعیین تعهدات هریک از طرفین و … میباشند که مباحثی نیستند،  که افراد به صرف داشتن دانش عرفی و تجاری و صنفی در حرفه و تجارت خود و بدون برخورداری از اطلاعات قراردادی و حقوقی لازم بتوانند از عهده تنظیم آنها برآیند.

بنابراین، شناخت اصول تنطیم قرارداد و راهکارهایی برای تنظیم یک قرارداد خوب، مستلزم دخالت یک وکیل متخصص قراردادها می باشد. وکیل قراردادها ، پیش نویس قرارداد را بعد از مذاکرات طرفین یا  نماینده قانونی آنها تنطیم می نماید و سپس اقدام به تنظیم یک قرارداد بی‌نقص می نماید که موجب اطمینان خاطر شما خواهد بود.

وکیل دعاوی قراردادی به وکیلی گفته می شود که در زمینه دعاوی حقوقی وکیفری ناشی از قراردادها تخصص داشته باشد.

هنگامی که طرفین، قراردادی را امضاء می کنند تمام تلاش خود را صرف اجرای آن قرارداد می کنندو غالب افراد متوجه این موضوع نیستند که علاوه بر تعهدات قراردادی، حقوق و الزامات بسیار فراوان قانونی دیگری نیز وجود دارد که می تواند به نفع یا بر علیه آن ها مورد استفاده قرار گیرد .

دعاوی از قبیل الزام به ایفای تعهد، الزام به تحویل مبیع، فسخ قرارداد و مطالبه خسارات ناشی از آن، تنفیذ قرارداد، فروش مال غیر، انتقال منافع غیر، تصرف عدوانی دعاوی ناشی از قراردادهای رهن و اجاره مانند تخلیه، فک رهن و …،دعاوی قراردادهای سرقفلی ،دعاوی بین شرکت‌ها، دعاوی با شرکت‌های خارجی و …ازجمله دعاوی هستندکه درامور قراردادها در دادگاه‌های حقوقی و دادسراها طرح می‌گردند.

از مزایای تنظیم قرارداد توسط وکلای موسسه منشور دادگری پارس می توان به مواردی همچون : کاهش ریسک اقتصادی ، هموار شدن مسیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، پیشگیری از دعوا ، جلوگیری از اختلاف نظرهای قضایی ، جلوگیری از هزینه های مالی ، جلوگیری از اتلاف وقت و درگیری های ناشی از آن در دادگستری، اشاره کرد.

 

4.تنظیم لایحه و دادخواست حقوقی

احتمالا تاکنون برای شما پیش آمده است که یک پرونده حقوقی و یا کیفری در یک مرجع قضایی داشتید، و قاضی پرونده از شما خواسته با تنظیم لایحه و ذکر تمام ادله خود موضوع خود را شرح دهید. در هر دعوی حقوقی و یا کیفری، هر فردی اعم از شاکی یا متهم، خواهان یا خوانده و یا فرد ثالث، می‌تواند با نوشتن و ثبت لایحه تمامی درخواست‌ها و مطالب خود را درباره موضوع دادخواست یا شکایت مطرح نماید.

به عبارتی تنظیم لایحه و نیز تنظیم دادخواست برای یک پرونده، کاری بسیار تخصصی است و باید حتما توسط یک وکیل با تجربه و یا کارشناس حقوقی مجرب انجام شود. لایحه دفاعیه در یک پرونده، مبنای قضاوت قاضی در مورد شما خواهد بود.به عبارتی لایحه دفاعیه تکمیل‌کننده عرض‌حال یا دادخواست است که اگر توسط وکیل متخصص نوشته شود ، دارای اعتبار بالاتری نزد مقامات قضایی می باشد.

همچنین تنظيم صحيح دادخواست حقوقی می تواند به طور قابل توجهی خواهان را در رسيدن به نتيجه مطلوب یاری کند. چه بسا کسی که محق است به خاطر اشتباه در تنظيم دادخواست حقوقی از حق خود محروم شود. در واقع ارائه دادخواست اولين و مهمترین گام برای رسيدگی قضايی و روند احقاق حق است که به اصطلاح بايد محکم برداشته شود.

موسسه منشور دادگری پارس با سابقه ای درخشان در زمینه تنظیم انواع لوایح و دادخواست های حقوقی از جمله : دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ، الزام به اخذ پایان کار ، تغییر اسم در شناسنامه ، شکایت از کارفرما ، وکالت بلا عزل ، مطالبه وجه چک و … در خدمت شما است.

 

5.تنظیم انواع اظهارنامه حقوقی

اظهار نامه ابزاری حقوقی است که شخص می تواند پیش از طرح دعوی در دادگستری با استفاده از آن حق خود را از طرف دعوا مطالبه کند. تنظیم اظهارنامه توسط یک وکیل حاذق می تواند منشاء مطالبه خسارت خواهان باشد یا از ادعای مطالبه خسارت طرف مقابل جلوگیری نماید.

از مزایای تنظیم اظهار نامه توسط وکلای موسسه منشور دادگری پارس می توان به مواردی همچون : هموار شدن مسیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب اشاره کرد.

 

 


 

گروه وکلای موسسه حقوقی منشور دادگری پارس مفتخر است که با تیمی از وکلای متخصص و مجرب در حوزه ی تنظیم قراردادها و لوایح نویسی و دادخواست نویسی، بهترین خدمات و مشاوره  ها را در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن، به شما ارائه دهد.

 

جهت مشاوره و بهره مندی از خدمات، تنها کافیست با ما تماس حاصل نمایید.

  • شماره همراه 1: 09124449349
  • شماره همراه 2: 09374449349
  • خط1: 22877270-021
  • خط2: 22877280-021
  • فکس: 22841079-021